Η πολιτεία καλεί τους καταναλωτές να παίξουν τους «ελεγκτές τιμών» όταν θα πηγαίνουν να κάνουν τα ψώνια τους στην αγορά. Μάλιστα, το υπουργείο Ανάπτυξης τους εφοδιάζει με μία ειδική εφαρμογή που θα έχουν στο κινητό, προκειμένου να εντοπιστούν φαινόμενα αισχροκέρδειας, με το να εντοπίζουν και να ενημερώνουν τα κεντρικά για τις τιμές στα ράφια.
Συγκεκριμένα, αυτή η νέα εφαρμογή θα μπορεί να αξιοποιείται όταν εκείνοι διαπιστώνουν περιπτώσεις αισχροκέρδειας, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα να παρέχεται οπτικό και βιντεοληπτικό υλικό που θα επισημαίνεται χρονικά και θα γεωεντοπίζεται μέσω gps.
Τα δεδομένα αυτά θα χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία για να επιβάλλονται πρόστιμα χωρίς να χρειάζεται να πάνε επί τόπου τα συνεργεία των ελεγκτικών μηχανισμών. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν τα ελεγκτικά συνεργεία να είναι καθολικά μέσω των καταναλωτών σε όλη τη χώρα.
Άλλη μία παρέμβαση από τη δέσμη μέτρων που ανακοινώθηκε αφορά στο μέτρο της μόνιμης μείωσης τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση, για την οποία προβλέπονται τα εξής: Με ειδική πινακίδα αναδεικνύονται στο ράφι προϊόντα με μείωση τιμής κατά τουλάχιστον 5% για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον 6 μηνών.
Οι μειώσεις αυτές θα πρέπει να είναι πάνω και πέρα από τις προωθητικές. Ως τιμή αναφοράς ορίζεται η τιμή στο ράφι έως και τις 19 Σεπτεμβρίου. Μια ημερομηνία πάντως κατά την οποία οι τιμές έτσι και αλλιώς είναι εξαιρετικά «φουσκωμένες» και αυτή είναι που συνιστά το κριτήριο για τις επερχόμενες μειώσεις!
Το τρίτο μέτρο που ανακοινώθηκε προβλέπει αυστηροποίηση των ελέγχων στους προμηθευτές και την εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους.
Το τέταρτο μέτρο σχετίζεται με τη διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ πρέπει να κοινοποιούν τι τιμές στα λαχανικά και στα φρούτα.