Το λογότυπο που κόστισε 30.000 ευρώ

metro Το λογότυπο που κόστισε 30.000 ευρώ

«Πάρτι» στήθηκε στα social media μετά τα αποκαλυπτήρια του λογότυπου του Μετρό Θεσσαλονίκης που κόστισε 30.000,00€ χωρίς το ΦΠΑ! Μάλιστα πολλοί επεξεργάστηκαν αυτό το «πρωτότυπο» και ευφάνταστο λογότυπο:

metro2 Το λογότυπο που κόστισε 30.000 ευρώ

Το λογότυπο παρουσίασαν χθες οι Χρήστος Σταϊκούρας και Νίκος Ταχιάος, σε εκδήλωση στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ενώ στις 30 Νοεμβρίου έχει προγραμματιστεί η έναρξη λειτουργίας του Μετρό.

metro3 Το λογότυπο που κόστισε 30.000 ευρώ

Όπως αποκαλύφθηκε, ο σχεδιασμός του λογοτύπου έγινε με απευθείας ανάθεση σε εταιρεία με έδρα την Αθήνα. Μάλιστα, η απευθείας ανάθεση έγινε με την αιτιολογία του στενού χρονοδιαγράμματος, μολονότι η ίδια η Ελληνικό Μετρό είχε προκηρύξει ήδη από αρχές του έτους δύο σχετικούς διαγωνισμούς, στους οποίους συμμετείχαν σημαντικά γραφεία και επαγγελματίες από το χώρο της γραφιστικής. Ωστόσο, αυτοί οι διαγωνισμοί ακυρώθηκαν και η κατακύρωση έγινε τελικά στην εταιρεία των Αθηνών.

Η απάντηση

Η «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» απάντησε αναφορικά με τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και τους λόγους που οδήγησαν στην απευθείας ανάθεση στην εταιρεία που το υλοποίησε.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. η δημιουργία του λογότυπου του Μετρό Θεσσαλονίκης «ανατέθηκε σε εταιρεία η οποία διαθέτει εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ».

«Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επικείμενης θέσης σε λειτουργία, στις 28/02/24 προχώρησε σε διενέργεια διαγωνισμού, με ανοικτή διαδικασία, για τη «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ», που είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος (λογότυπο), το οποίο θα αποτελούσε το διακριτικό σήμα του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης» αναφέρει συγκεκριμένη η ανακοίνωση.

Σύμφωνα με την εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ», ο διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας δεκατεσσάρων χιλιάδων ευρώ (14.000,00 €), χωρίς Φ.Π.Α.

«Κατά τη διαδικασία του Διαγωνισμού, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Για το λόγο αυτό προχώρησε στη ματαίωση του Διαγωνισμού» σημειώνει.

Την ίδια στιγμή διευκρινίζει πως στις 25/06/24 δημοπράτησε Διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000,00€), χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου.

«Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ (8) προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο Διαγωνισμός ματαιώθηκε», καταλήγει η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

Tο σχόλιο θα δημοσιευθεί μόλις εγκριθεί από τον διαχειριστή. Διαβάστε τους όρους χρήσης. Για οποιαδήποτε απορία, μπορείτε να επικοινωνήσετε μέσω email.