Ξεκίνησε η παραγωγή των 12 νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair DHC 515

Canadair DHC 515 Ξεκίνησε η παραγωγή των 12 νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair DHC 515

Την έναρξη της παραγωγής των 12 νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair DHC 515 που θα συγκροτήσουν τον μόνιμο ευρωπαϊκό στόλο δασοπυρόσβεσης (rescEU) γνωστοποίησε με ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ η Ελλάδα θα πάρει τα 7 αεροπλάνα. Έπρεπε να δοθεί μια μεγάλη παραγγελία από την Ευρώπη ώστε να μπει μπροστά η γραμμή παραγωγής- δεδομένου ότι τα αεροπλάνα αυτά δεν παράγονταν και έπρεπε να υπάρξει μια μεγάλη παραγγελία για να μπορέσουν να κατασκευαστούν.

Περίπου μισό αιώνα μετά την προμήθεια των πρώτων Canadair (CL-215), η Ελλάδα προχωρά στην απόκτηση των νέας γενιάς πυροσβεστικών αεροσκαφών DHC-515, στο πλαίσιο συμφωνίας- πλαισίου της ΕΕ και των κρατών- μελών της με την καναδική κυβέρνηση και την εταιρεία που πλέον τα κατασκευάζει. Η χώρα μας προορίζεται να προμηθευτεί συνολικά 7 αεροσκάφη – 5 με πληρωμή μέσω ΕΣΠΑ και ευρωπαϊκών προγραμμάτων και 2 μέσω του προγράμματος RescEU, που προβλέπει αγορά συνολικά 12 αεροσκαφών, τα οποία θα διατεθούν ανά 2 σε 6 κράτη- μέλη (Ελλάδα, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Κροατία).

Σύμφωνα με τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας, δύο αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν το 2027, ένα το 2028, ένα το 2029 και τρία το 2030, με την προμήθεια να περιλαμβάνει το αρχικό απόθεμα ανταλλακτικών και τον αντίστοιχο εξοπλισμό υποστήριξης. Το κόστος υπολογίζεται στα 361 εκατ. ευρώ, ενώ σημειώνεται πως προορίζονται να αναβαθμιστούν και τα ήδη υπάρχοντα CL- 415, με κόστος γύρω στα 43 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι, στην Ελλάδα, το σχέδιο προμήθειας των DHC 515 επικυρώθηκε από τη Βουλή τον Μάρτιο του 2024 και η τελική συμφωνία υπεγράφη κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στον Καναδά, παρουσία του Καναδού ομολόγου του Τζάστιν Τριντό. Σημειώνεται ότι η Ελλάδα ήταν η πρώτη από τις χώρες που προχώρησαν στην κύρωση της σχετικής σύμβασης.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του DHC 515

Το αεροσκάφος της De Havilland Canada είναι η νεότερη γενιά των γνωστών Canadair που σηκώνουν το βάρος της αεροπυρόσβεσης στη χώρα εδώ και δεκαετίες και βασίζεται στα CL-415 και CL-215. Σημειώνεται πως τα Canadair κατασκευάζονται αρχικά από την ομώνυμη εταιρεία (Canadair), η οποία πέρασε στη Bombardier, που με τη σειρά της πούλησε τα σχέδια και δικαιώματα στη Viking Air- η οποία ενσωματώθηκε στη De Havilland Canada.

Το νέο DHC 515, που αποτελεί σημαντική αναβάθμιση του υφιστάμενου CL-415, θα μπορεί να μεταφέρει μέχρι επτά τόνους νερού, αύξηση 15% σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Canadair DHC 515 1 Ξεκίνησε η παραγωγή των 12 νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair DHC 515
Canadair DHC 515 2 Ξεκίνησε η παραγωγή των 12 νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair DHC 515

Τo εν λόγω αμφίβιο αεροσκάφος διατηρεί τα αξιόπιστα χαρακτηριστικά και δυνατότητες του CL-415 (που με τη σειρά του ήταν εξέλιξη του CL-215) ενσωματώνοντας μια σειρά αλλαγών, όπως νέα υλικά, προστασία από διάβρωση για μείωση του κόστους συντήρησης και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα (avionics- η εταιρεία κάνει λόγο για πλήρη αναβάθμιση του πιλοτηρίου). Το άνοιγμα φτερών του είναι 28,6 μέτρα και το μήκος του 19,8 μέτρα, ενώ οι δεξαμενές του έχουν χωρητικότητα 6.137 λίτρα νερού/ 680 λίτρα αφρού. Οι κατασκευαστές του υπογραμμίζουν αυτές που χαρακτηρίζουν ως εξαιρετικές δυνατότητες απογείωσης/ αποθαλάσσωσης (διάδρομος 783 μέτρων για ξηρά, 814 μέτρα για θάλασσα) και προσθαλάσσωσης/ προσγείωσης (665 μέτρα για θάλασσα, 674 μέτρα για ξηρά), την ευελιξία του, τη δυνατότητα γεμίσματος δεξαμενής μέσα σε 12 δευτερόλεπτα και τη δυνατότητα να γεμίζει με ύψος κυμάτων μέχρι και 2 μέτρων.

Αξίζει να σημειωθεί, όσον αφορά σχετικές αναφορές που έχουν υπάρξει περί επιχειρήσεων τη νύχτα, πρέπει να σημειωθεί πως η αεροπυρόσβεση είναι ήδη μια εξαιρετικά δύσκολη και επικίνδυνη δραστηριότητα την ημέρα, δεδομένου ότι τα αεροσκάφη πρέπει να κάνουν ρίψη μέσα από καπνούς, συχνά εν μέσω ισχυρών ανέμων, πετώντας σε πλαγιές και κάνοντας επικίνδυνους ελιγμούς – οπότε και ο βαθμός της δυσκολίας και επικινδυνότητας θα αυξανόταν απαγορευτικά τη νύχτα. Εν ολίγοις, τα DHC-515 δεν θα κάνουν αεροπυρόσβεση τη νύχτα, ωστόσο χάρη στα προηγμένα τους συστήματα έχουν τη δυνατότητα να πετούν τη νύχτα για άλλες αποστολές, όπως πχ η πιο έγκαιρη μετάβαση σε άλλες βάσεις για αντιμετώπιση άλλων εστιών πυρκαγιών (εξοικονομώντας πολύτιμες ώρες ώστε να μπορέσουν να αρχίσουν πυρόσβεση νωρίτερα με το φως της ημέρας), έρευνες κ.α.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

Tο σχόλιο θα δημοσιευθεί μόλις εγκριθεί από τον διαχειριστή. Διαβάστε τους όρους χρήσης. Για οποιαδήποτε απορία, μπορείτε να επικοινωνήσετε μέσω email.