Η ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ Κορωπίου παραθέτει τις απόψεις της σχετικά με το ολοκαύτωμα της πόλης, αναφερόμενη στα γεγονότα που διαδραματίστηκαν την αποφράδα εκείνη ημέρα – 9 Οκτωβρίου 1944 – στο Κορωπί, αλλά και στο τί συμβαίνει σήμερα, κάνοντας λόγο για παραχάραξη της ιστορίας, επιρρίπτοντας ευθύνες τόσο στον δήμαρχο Δημήτρη Κιούση, όσο και στην Ομάδα Ιστορικής Έρευνας.
Ακολουθεί το κείμενο από την ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ Κορωπίου:
Στις 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, συμπληρώνονται 80 χρόνια από τη ναζιστική θηριωδία στο Κορωπί, που παρέδωσε στις φλόγες το χωριό και άφησε πίσω της 47 νεκρούς και σχεδόν 400 λεηλατημένα και πυρπολημένα σπίτια.
Η ημέρα ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να είναι, ημέρα μνήμης που θα υπενθυμίζει σε όλους μας τη φρικιαστική σαδιστική βαρβαρότητα της φασιστικής ιδεολογίας.
Δυστυχώς όμως, η ναζιστική οργάνωση Χρυσή Αυγή, κατάφερε ακόμη κι εδώ που εκτελέστηκαν εν ψυχρώ άμαχοι από τους Ναζί, να κερδίσει την εμπιστοσύνη του 12% των ψηφοφόρων της πόλης μας. Σε αυτό το ντροπιαστικό για τον τόπο μας ποσοστό – εκτός των άλλων – συνέβαλλε και το παραπλανητικό αφήγημα που επινοήθηκε, προκειμένου να εμφανίσουν τη βαρβαρότητα που διέπραξε η Βέρμαχτ ως μια δικαιολογημένη απάντηση σε μια «αχρείαστη» μάχη με τον ΕΛΑΣ. Παρόμοια ιστορική παραχάραξη εκτός από το Κορωπί, ακολουθήθηκε ή επιχειρήθηκε να ακολουθηθεί, κυρίως από τους θλιβερούς συνεργάτες των ναζί και σε μία σειρά από μαρτυρικές πόλης της χώρας μας (Καλάβρυτα, Δίστομο κ.λπ.). Από την επομένη κιόλας των εγκληματικών ενεργειών του γερμανικού στρατού κατοχής, εφαρμοζόταν ένα σχέδιο πλαστογράφησης της ιστορίας.
Στόχος ήταν να μετατεθούν οι ευθύνες από τους Γερμανούς ναζιστές και τους Έλληνες συνεργάτες τους, στην Εθνική Αντίσταση.
Ίδιο τρανταχτό παράδειγμα, αποτελεί το Ολοκαύτωμα του Χορτιάτη, όπου για δεκαετίες, αποκρύπτονταν η δράση των φονιάδων του Σούμπερτ. Το αφήγημα των «αντιποίνων» τέθηκε στην υπηρεσία της ναζιστικής Γερμανίας και των αναθεωρητών της Ιστορίας, για να εμφανίσουν το στυγερό έγκλημα τάχα ως «δικαιολογημένη απάντηση» του γερμανικού στρατού κατοχής σε μία «απερίσκεπτη» πράξη της Εθνικής Αντίστασης.
Στο Κορωπί, ιδιαίτερα μετά τις αποκαλύψεις συμπολίτη μας για τον ρόλο που διαδραμάτισαν στη σφαγή πρόθυμοι γερμανοντυμένοι Έλληνες κατά διαταγή του στρατιωτικού διοικητή Αττικής, υπήρξαν αρκετές αντιδράσεις από δεξιούς και ακροδεξιούς κύκλους της πόλης μας. Σε αυτές, έως σήμερα, πρωτοστατεί μία αυτοαποκαλούμενη «Ομάδα Ιστορικής Έρευνας» που προβάλλεται, υποστηρίζεται και χρηματοδοτείται από τον Δήμο. Στην ομιλία του για την 75η επέτειο του ολοκαυτώματος, ο Δήμαρχος αναφέρθηκε με κολακευτικά λόγια στην προσφορά της 5μελούς αυτής ομάδας, ανακοινώνοντάς μας ότι αναμένει τα συμπεράσματα από την αποκαλυπτική τους (sic) έρευνα.
Σημειώνεται πως κανένα από τα μέλη της επιτροπής δεν είναι ιστορικός.
Η επιτροπή αυτή ούτε είχε, ούτε και έχει σαν στόχο την καταγραφή και τις ωμότητες που διαπράχθηκαν από τις δυνάμεις κατοχής στην πόλη μας, μιας και αυτό θα μετρίαζε τις πολιτικές της επιδιώξεις.
Περιορίζεται στην εξαγωγή συμπερασμάτων και κρίσεων σχετικά με τα αίτια (που κατ’ αυτούς) οδήγησαν τον ναζιστικό στρατό στη σφαγή και στο αν συνέβαλαν σε αυτήν πρόθυμοι Έλληνες συνεργάτες τους. Φυσικά η κατάληξη της έρευνάς τους ήταν προβλέψιμη πριν ακόμα ξεκινήσει. Συμπέραναν ότι για όλα φταίει ο στρατός του ΕΛΑΣ και δεν υπήρχαν συνεργάτες των Γερμανών που να έκαναν κακό στο τόπο μας. Στα πλαίσια αυτά επανέφεραν όλα όσα ακούγονταν στη πόλη μας έως την δεκαετία του ’80. Μέλος της σε συνέντευξη με τίτλο «Οι ευθύνες του ΕΛΑΣ για το ολοκαύτωμα του Κορωπίου» καταβάλει αγωνιώδεις προσπάθειες προκειμένου να υποτιμήσει και να αμαυρώσει τον ρόλο της Εθνικής Αντίστασης. Η μεγαλύτερη Ευρωπαϊκή αντίσταση, που έδωσε εξακόσιες μάχες, με χιλιάδες νεκρούς, κατ’ αυτόν δρούσε «απερίσκεπτα» έχοντας σαν στόχο το «εντυπωσιασμό». Παράλληλα, τα ναζιστικά ανθρωπόμορφα κτήνη αναφέρονται ως «μονάδες καταστολής», που θεωρεί ότι επειδή έφευγαν, ενδεχομένως θα έπρεπε να τους αφήσουν να συνεχίσουν αλλού το θεάρεστο έργο τους.
Η επίθεση του ΕΛΑΣ ακόμα και λίγες μέρες πριν την απελευθέρωση της Αθήνας, όχι μόνο δεν ήταν αχρείαστη, απεναντίας ήταν επιβεβλημένη. Ο στόχος της ήταν η καθήλωση των γερμανικών στρατευμάτων στην Ελλάδα, στερώντας τους έτσι από άλλα κρίσιμα για την έκβαση του πολέμου μέτωπα.
Ενώ θα έλεγε κάποιος ότι αυτά που επικαλούνται είναι γραφικότητες ξεπερασμένες από την ίδια την ιστορία, εντύπωση προκαλεί η στάση του Δημάρχου. Ενώ θα περίμενε κάποιος ότι η δημοτική αρχή θα μας προέτρεπε να αναμετρηθούμε με την ιστορία μας και την ιστορική αλήθεια, αυτή φαίνεται να θέλει να επιβάλει σε όλους μας μια αλήθεια με εκ των υστέρων κρίσεις να λαμβάνονται ως βεβαιότητες για τους ανθρώπους, που έζησαν εκείνη τη δεδομένη χρονική στιγμή. Έτσι, με αφορμή τον περσινό εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, παρουσιάστηκε ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «Οκτώβριος 1944 – Κορωπί μια Μαρτυρική Πόλη». Σε αυτή την εκδήλωση ο Δήμαρχος σε μια ομιλία δύο λεπτών έκανε αρκετές αναφορές του τύπου: «αυτή είναι η αλήθεια που θα δείτε σήμερα και όχι αυτή που παραχάραξαν κάποιοι για τους δικούς τους λόγους», ή σε άλλο σημείο: «η αλήθεια είναι εδώ και θα την δείξουμε στα παιδιά μας στην νεολαία μας».
Η αλήθεια που επικαλούνται, είναι ότι οι Γερμανοί αποχωρούσαν, η μάχη του ΕΛΑΣ ήταν άνευ σημασίας και θα είχε αποφευχθεί η σφαγή στο Κορωπί. Βέβαια εκ των υστέρων μπορούν να εκφράζονται τέτοιες κρίσεις, ωστόσο τον Σεπτέμβριο του ’44 ακόμη μαίνονταν οι μάχες με τους Ναζί να προτάσσουν λυσσαλέα αντίσταση στη Γαλλία, την Ιταλία και το Ανατολικό Μέτωπο. Όντως, ο Γερμανικός Στρατός επιθυμούσε να χρησιμοποιήσει αλλού τις δυνάμεις του και έβλεπε ότι αυτές θα εγκλωβίζονταν στην Ελλάδα, μιας και ο Κόκκινος Στρατός προέλαυνε από την Κεντρική Ευρώπη προς την Γιουγκοσλαβία. Όμως, ο φασισμός δεν είχε ακόμη ηττηθεί, στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της Κεντρικής Ευρώπης και στο Άουσβιτς Μπίρκεναου, χιλιάδες άνθρωποι οδηγούνταν στα κρεματόρια. Τον Οκτώβριο του ’44 οι μάχες μαίνονταν στην Ευρώπη και οι ναζιστές προσπαθούσαν να συγκεντρώσουν τις δυνάμεις τους για να ενισχύσουν την άμυνά τους. Όσοι δεν είχαν παραδώσει τα όπλα τους φυσικά συλλαμβάνονταν ή σκοτώνονταν από τις συμμαχικές δυνάμεις, ακόμα και στην προσπάθειά τους να διαφύγουν από τις πόλεις και τα χωριά που είχαν κατακτήσει, αφού ο πόλεμος συνεχιζόταν δριμύς.
Επιπλέον, για αρκετούς από αυτούς – κυρίως Ες-Ες και συνεργάτες τους – η καταδίωξη και η αιχμαλωσία, συνεχίστηκε και μετά την λήξη του πολέμου. Αυτό ακριβώς επιδίωκε τόσο το ΕΑΜ όσο και οι υπόλοιπες συμμαχικές μας δυνάμεις παντού στην Ευρώπη. Την αιχμαλωσία και την άνευ όρων παράδοση των στρατευμάτων του άξονα.
Αυτή ήταν και η επιδίωξη των αντιστασιακών ομάδων στη μάχη που δόθηκε στο Κορωπί, μιας και η συντριβή και η διάλυση των ναζιστικών στρατευμάτων ήταν αναγκαία προϋπόθεση για τη νίκη των λαών σε έναν πόλεμο που δεν είχε τελειώσει. Οι πέντε Γερμανοί στρατιώτες που σκοτώθηκαν στο Κορωπί, ούτε άοπλοι ήταν, ούτε αιχμάλωτοι, ήταν κατακτητές και σκοτώθηκαν από την ένοπλη αντίσταση στον Αγώνα για την απελευθέρωση του λαού μας. Παραβίαση της σύμβασης της Γ ενεύης (περί νόμων και εθίμων πολέμου) συνιστά η εφαρμογή αντιποίνων και η δολοφονία αμάχων σε έναν πόλεμο.
Αυτά όλα, το Γ’ Ράιχ, τα γνώριζε καλά και δεν ήταν τόσο αφελές ώστε να προχωρήσουν σε ένα έγκλημα πολέμου, απλά και μόνο για λόγους αντεκδίκησης. Το πιθανότερο, είναι να έθεσαν σε εφαρμογή ένα καλά προμελετημένο και οργανωμένο σχέδιο που θα τους εξασφάλιζε την ασφαλή αποχώρισή τους από την περιοχή. Παρόμοιες απρόκλητες πράξεις με στόχο την ασφάλεια των ναζί την στιγμή που τώρα ξέρουμε πως ο πόλεμος είχε χαθεί οριστικά για αυτούς, έχουμε σε αρκετές περιοχές της χώρας μας. Για παράδειγμα, αυτό συνέβη στις 22/8/1944 με το ολοκαύτωμα των χωριών του Κέδρους στην Κρήτη και με θλιβερό απολογισμό 164 άμαχους νεκρούς, χωρίς καν να δοθεί αφορμή. «Ο στόχος τους ήταν να προετοιμάσουν την αποχώρηση των στρατευμάτων από την Μεγαλόνησο».
Εν κατακλείδι, όσοι εμπλέκουν τον Ελληνικό Απελευθερωτικό Στρατό με τα εγκλήματα που διέπραξε η τριπλή βάρβαρη κατοχή, βρίσκονται στον αντίποδα του δημοκρατικού κεκτημένου της μεταπολίτευσης και δυναμιτίζουν την ενότητα στην πόλης μας. Μία προσπάθεια εθνικής ενότητας, έγινε πράξη στις 17 Αυγούστου 1982, με τον νόμο 1285/1982 και την αναγνώριση της Εθνικής Αντίστασης.
Η 9η Οκτωβρίου 1944 πρέπει να είναι μια μέρα μνήμης κατά της φασιστικής ναζιστικής βαρβαρότητας και μια μέρα ευγνωμοσύνης και τιμής σε όλους εκείνους τους άνδρες και τις γυναίκες που αγωνίστηκαν εναντίον της. Ο αγώνας τους θα συνεχίσει να μας εμπνέει ιδιαίτερα στους σημερινούς δύσκολους καιρούς που ο φασισμός ξαναεμφανίζεται στην Ευρωπαϊκή ήπειρο.
Κορωπί 8/10/2024
ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΟΡΩΠΙΟΥ