Με την ομίχλη να μας επισκέπτεται στην Αττική, που δεν αποτελεί σπάνιο φαινόμενο, αλλά σίγουρα δεν το έχουμε συνηθίσει, η οδήγηση μετατρέπεται σε μια πιο απαιτητική διαδικασία.
Η οδήγηση στην ομίχλη απαιτεί την όξυνση των αισθήσεων του οδηγού, αλλά και ορισμένες βασικές γνώσεις που θα βοηθήσουν για την αποφυγή ατυχήματος.
Πρώτα απ’ όλα ανάβουμε τα φώτα διασταύρωσης (μεσαία σκάλα) και το πίσω φως ομίχλης. Σε έντονη ομίχλη μπορούμε να ενεργοποιήσουμε και τα εμπρός φώτα ομίχλης, αλλά όχι και τα φώτα πορείας (μεγάλη σκάλα). Τα τελευταία τα χρησιμοποιούμε σε συνθήκες απόλυτου σκότους και όχι ομίχλης, καθώς θα την “τονίσουν” στο κοντινό πεδίο ορατότητας και θα δημιουργηθούν κουραστικές και επικίνδυνες αντανακλάσεις.
Κατά τη διάρκεια οδήγησης σε ομίχλη, καλό είναι να χαμηλώσουμε τη μουσική και να έχουμε λίγο ανοιχτό το παράθυρό μας για να μπορούμε να ακούμε καλύτερα το τι συμβαίνει στο γύρω μας. Χρησιμοποιούμε τακτικά τους υαλοκαθαριστήρες για να απομακρύνουμε τα σταγονίδια, ενώ δεν ξεχνάμε να ενεργοποιήσουμε και το σύστημα κλιματισμού για να μην θαμπώσουν τα τζάμια και το παρμπρίζ.
Κινούμαστε με χαμηλή ταχύτητα, έχουμε το νου μας για φώτα από προπορευόμενα οχήματα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν τα ακολουθούμε “τυφλά”. Και αυτό γιατί μπορεί σε ενδεχόμενο λάθος του οδηγού του προπορευόμενου οχήματος να ακολουθήσουμε και εμείς την πορεία του με παρόμοιες συνέπειες. Η καλύτερη τακτική είναι να ακολουθείτε τις διαγραμμίσεις ως σημείο αναφοράς για να μη ξεφύγετε της ενδεδειγμένης πορείας στο οδόστρωμα.
Εάν η ομίχλη είναι πολύ πυκνή και δεν μπορείτε να δείτε σε απόσταση μεγαλύτερη των 50 μέτρων, η ταχύτητα κίνησης πρέπει να πέσει κάτω από τα 50 χλμ./ώρα. Εννοείται ότι σε τέτοιες συνθήκες κίνησης απαγορεύονται δια ροπάλου οι προσπεράσεις. Εάν χρειαστεί να ακινητοποιήσουμε το όχημά μας, ενεργοποιούμε τα αλάρμ και σταθμεύουμε όσο πιο δεξιά γίνεται.
Σε περίπτωση που πρέπει να σταματήσετε στο ρεύμα κυκλοφορίας σας λόγω ενός ατυχήματος, ενεργοποιήστε τα αλάρμ, μην σβήσετε τα φώτα διασταύρωσης και απομακρυνθείτε πεζοί με ιδιαίτερη προσοχή. Μπορεί το αυτοκίνητο που ακολουθεί στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας να μην αντιληφθεί εγκαίρως το συμβάν και να πέσει πάνω στο όχημά σας. Για αυτό, καλύτερα ας βρισκόσαστε εκτός αυτού.